Gloses de sa padrina.

Cada día vaig i venc
pes camí de Valldemossa
encuentr una al·lota rossa
m'entorba l'enteniment.

Sa madona em diu Tomeu
si s'homo meu se moria
en tu em pens que em casaria
tan m'agrada es riure teu.

Si me quieres a mi sola
serás un amante firme
pero si tu quieres otra
un rayo por despedirme.

Un dia vaig dir an es vent
mal te bufassis sa moca
i em va dir cara de loca
que has perdut s'enteniment.

Dolça Catalunya
patria des meu cor
con de tu s`allunya
d'enyorança mor.

Mira que Dios te mira
mira que te está mirando
mira que te has de morir
un dia y no sabes cuando.

Tu querer y mi querer
tu pensamiento y el mio
es como el agua de un rio
que tras no puedo correr.

Sabes porque vengo aquí
porque t'estimo y te quiero
y no puedo consentir
que de otra seas dueño.

El cariño de una madre
y el querer de una mujer
son los tesores más grandes
que en el mundo pueden ver.

Cantau i m'alegrareu
i me dareu alegría
que em varen dir s'altre dia
que teniu tan bona veu.

Enamorada cruel
de mi sempre ho ets estada
voldria veure't penjada
a un cap d'ennigulada
i a s'estel més alt del cel.

Mare meva mare meva
tot lo dia sent cridar
jo no puc cridar sa meva
perquè no me respondrà
si me respon no serà
aquella que me posà
i en el món per fia seva.

Jo voldria que si proves
de rallar amb altre fadrí
que fos com un trebolí
de vent que no en saben noves.

O balancé balancé
balancé en Toni Camia
sa criada que tenia
li ha fuita i no la té.

Es dia que jo vaig néixer va néixer un roseret blanc amb ses roses colorides color de la meva sang.
Que me mata que me mata que no me puedo valer són dos negros asesinos los ojos de esa mujer.
Ladrón si tienes valor de ofrecerme este dinero te pensas comprar mi honor como aquel que compra un perro.
Tonineta ramallet 
tu qui vas a ca ses monjes
 ja m'enviaràs taronjes 
per l'amo de can Tevet.

La mare de Déu cosia
en es portal de s'hortet
 tenia el bon Jesuset 
dins sa falda que dormia 
li cosia una camia 
per s'hivern còn farà fret.



Morena tu hojos son
como ruedas de molino
que muelen mi corazón
como panitos de trigo.








Mi madre llorando está
porque he caido soldado
madre mia no lloréis
que soy soldat de caballo.


Mun pare i mu mare estan
tots dos gelosos de mi
sols no me deixen sortir
jo pes corral les engan.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Dios según Buda.

Diálogo con CHAT GPT, desde Heidegger al funcionamiento de Chat gpt.

Glosa feta a un psiquiatre.