Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: d’agost 7, 2024

Crítica a la definició d'Ànima. Chat gpt.

PEP DEMANA Critiquem la següent definició d'ànima: "Ànima és una cosa, no totalment perceptible ni totalment coneixible ni totalment entendible, fora del món de la persona, i que fa que la persona pugui percebre, conèixer i entendre i en funció d'això actuar damunt el món de la persona.". CHAT GPT RESPON Aquesta definició d'ànima presenta diversos punts que mereixen una anàlisi crítica des de perspectives filosòfiques, científiques i lògiques. A continuació, es detallen algunes crítiques que es poden fer a aquesta definició: ### Crítica a la Definició d'Ànima 1. **Ambigüitat i Vaguedat**: - **Ambigüitat de "cosa"**: La definició comença descrivint l'ànima com una "cosa", la qual cosa és ambigua i poc precisa. En filosofia i ciència, es busca una definició més clara i específica per poder discutir-la amb rigor. - **No totalment perceptible, coneixible ni entendible**: Aquestes característiques fan que l'ànima sigui una e

Definció d'Ànima.

Ànima és una cosa, no totalment perceptible ni totalment coneixible ni totalment entendible, fora del món de la persona, i que fa que la persona pugui percebre, conèixer i entendre i en funció d'això actuar damunt el món de la persona.

Husserl's solution to the problem of infinite regress.

Note. It is important to read the second PEP question that summarizes and clarifies the Husserl's solution. PEP ASKS In the following text: "For ideas are meant to be objects of consciousness; we are aware of them; they are what our attitudes are aimed at. But this begs the question of intentionality, namely, How do we manage to be aware of anything? Simply positing ideas in the mind sheds no light on that question, for then our awareness of our own ideas itself remains mysterious. Do we need a further, intermediate layer of ideas in order to be aware of the ideas that afford us an awareness of the external world? But this generates an infinite regress. Husserl's solution to this problem was to distinguish between the objects and the contents of consciousness." I do not understand why distinguish between the objects and the contents of consciousness is the solution to the problem of infinite regress. Can you clear me? CHAT GPT ANSWERS The text discusses the proble

Actuar propiamente y actuar resueltamente prácticamente lo mismo según Heidegger.

Actuar propiamente y actuar resueltamente son prácticamente lo mismo según Ser y tiempo de Martin Heidegger. Sin embargo, hay alguna circunstancia en que se puede actuar propiamente sin actuar resueltamente que CHAT GPT analiza. Por ejemplo, una persona puede actuar bastante propiamente, en un determinado instante, sin que todas sus acciones, en este determinado instante, sean resueltas. Nota. Acción resuelta es aquella que la persona ha decidido hacer basándose en una comprensión auténtica de sí misma y el mundo y que lleva a cabo con determinación? PEP PREGUNTA Se puede actuar resueltamente pero sin actuar propiamente? CHAT GPT RESPONDE En el contexto de "Ser y tiempo" de Martin Heidegger, actuar resueltamente (Entschlossenheit) implica necesariamente actuar de manera propia (Eigentlichkeit), ya que la resolución es una característica fundamental de la existencia propia. Para Heidegger, la resolución no es simplemente tomar decisiones o actuar con determinación, sino